beautyboost.webblogg.se

Transderma R serum

Publicerad 2015-04-30 21:21:20 i Allmänt,

För att råda bot på min yttorrhet som jag haft nu den senaste tiden fick jag ta till det tunga artilleriet.  Den här gången fick jag t.o.m orenheter på kinderna vilket jag aldrig i hela mitt liv haft (och det är långt).  Nu förstår jag vad Jennifer menar när hon säger att att finnarna gör ont, för det gjorde det ververkligen. 
 
Hittade i mina gömmor Transderma R serum som jag tycker är helt outstanding när det gäller orenheter och att få en jämn hudton. Det ger också fukt till huden. Jag har använt det dagtid och Exuviance Vespera Bionic serum nattetid (som jag skrivit och länkat till tidigare).
 
 
Transderma serumen är helt naturliga/ekologiska utan några som helst konstigheter i. De finns att köpa på Skincity, beautytheyouway eller hudoteket som ex. 
De är inte helt gratis men de är också riktiga guldkorn. 
 
Det har en antiinflammatorisk verkan och motverkar svamp och bakterietillväxt. Den lugnar huden och är utmärkt på en acne benägen hud men även bra på en känslig hud som min. Innhåller anti-oxidanter som skyddar mot UV skador och oxidativ stress.
 
När jag applicerade serumet där orenheterna fanns så sved det en kort stund för att sen verkligen lugna ned rodnaden jag har på huden och orenheterna läkte ut på några få dagar.
Detta serum finns alltid hemma hos mig att använda när behov uppstår. Känns som ett riktigt "akut" serum att ta till när det behövs. Är lite för snål för att alltid använda det utan jag kör kurer med det. Hur jag sen fick tips från Skincity hur jag skulle få till det hela med fukten dagtid kommer i nästa inlägg från mig (Mona)
 
Hoppas ni får en trevlig valborg trots regn och rusk
Kramar från Mona

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela