beautyboost.webblogg.se

Jane Iredale Primer

Publicerad 2015-06-15 15:00:23 i Allmänt,

Nu var det länge sen vi skrev på vår blogg men båda har vi känt att det blivit lite kravfyllt och när vi startade bloggen så lovade vi oss själva att det bara skulle vara roligt och inte bli ett krav till i livet.
Skulle kunna tänka mig att under sommaren blir det inte så mycket skrivet då vi båda har annat på agendan.
 
Jag Mona kommer att vara ute på hundutställningar på helgerna då det är ett av mina största intressen och Jennifer har fullt upp med sina hundar då de får hem en till valp denna vecka och sen har de också lilla fröken Ängla som också tar sin lilla tid då fröken är inne på sitt fjärde år.
 
Men idag tänkte jag dela med mig om en primer från Jane Iredale som heter Smooth Affair.
 
Jag har testat ganska många primers, vissa har varit bra medan andra har varit mindre bra. Eftersom jag har en känslighet i min hud så gör det också att det varit svårare att finna någon som är mild nog men ändå effektiv.
 
Jag vill att en primer ska jämna ut hudtonen,  förminska porstorleken och göra att min Foundation sitter bra. Den får gärna ge mig en fin lyster och måste vara återfuktande. Som ni ser så är det inte lite krav jag ställer på mina produkter. 
 
Denna primer är min absoluta favorit och ingen av de andra jag testat kommer ens i närheten av vad denna gör för min hud.
 
Den beskrivs så här:
En primer med välgörande botaniska extrakt, en silkeslen gelformula. Den jämnar ut hudtonen, minimerar fina porer och linjer och återfuktar huden. Den ger extra lyster och gör att makeupen sitter bättre.
 
Den innehåller bl a Bidrottninggelé som motverkar känslig hy
Algextrakt som motverkar fuktförlust och stramar upp huden
Aloe Vera som lugnar huden.
 
När man applicerar denna så känner man att den kyler huden och man blir så skönt återfuktad av den. Den appliceras efter din dagliga fuktkräm och kan användas även utan Foundation eftersom den jämnar ut hudtonen så fint.
 
Jag fick denna som rekommendation från Skincity och jag kan varmt rekommendera den till er. Den ger inte en silikonkänsla vilket jag annars gillar men den här är bara bäst!!!!
 
Sommarhälsningar från Mona
 
 

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela