beautyboost.webblogg.se

Retinol

Publicerad 2015-12-07 12:55:46 i Allmänt,

Med stora steg närmar vi oss nu julen. Sen våra barn blivit vuxna och flyttat hemifrån så blir det inte mycket till julpyssel hemma hos familjen Lindström. Ljusstakar och stjärnor i fönstrena och någon enstaka tomte kommer fram men föregående jul satte vi inte ens in någon julgran.  Nu kan det också bero på att jag inte är helt frisk så jag får prioritera vad jag lägger energi på. Vi har de senaste åren firat julafton hemma hos äldste sonen och min bloggkompanjon och sonens sambo Jennifer. De har tillsammans dottern Ängla 4 år vilket gör för min del att julen blir mycket roligare då jag tycker att det är barnens dag. Skulle vi fira hemma hos oss så skulle absolut fler tomtar fram och julgranen in. Vad skulle annars Ängla tänka ? ;-)
 
Jag har nu sedan ca sex till åtta veckor tillbaka testat Exuviance Super Retinol Concentrat.
 
Sakta men säkert har jag introducerat detta koncentrat, till en början använde jag det 1ggr/veckan. Jag använder alltid ett serum under denna då jag inbillar mig att det blir mildare för huden då min hud är rätt känslig. Detta var en ren chansning att testa denna, i sanningens namn så trodde jag nog inte att min hud skulle acceptera den. Men det har gått bra. Jag använder det 3ggr/veckan till natten på en väl rengjord hud. Upplever skillnad på hudens spänst och min hudton är mer jämn, nu har jag inga större pigmenförändringar men tonen är dock ojämn pga rodnader. Och skulle jag någongång mot all förmodan få några orenheter så är de borta morgonen därpå.
 
Egenskaperna beskrivs så här:
Serumlik koncistens
Stimulerar cellförnyelsen
Ger en lyftande, uppstramande effekt
Verkar på djupet för att göra huden fastare och fylligare
Jämnar ut hudtonen
 
Innehåll:
Retinol som arbetar med att öka cellförnyelsen, minimerar rynkor och jämnar ut hudtonen.Avges gradvis vilket minskar risken för irritationer.
Neoglucosamin som är en byggsten i hyalúronsyra som stramar upp och fyller ut rynkor från insidan.Hämmar hudens melaninproduktion därav jämnar den ut hudtonen. Den har en lätt exfoliernade effekt och samverkar med retinol för en mer lyftande och uppstramande effekt.
Den innehåller även glycerin som är mjukgörande vitamin E (antioxidant) och Bisabolol som har anti -inflamatorisk och lugnande egenskaper.
(text från Skincity)
 
 
Är så glad över att denna verkligen fungerar på min känsliga mogna blandhy, annars måste jag alltid använda mindre aktiva produkter i och med att känsligheten måste gå först när jag väljer produkter. Även vi med känslig hud vill kunna arbeta aktivt mot hudens åldrande. Inte för att jag tror att en kräm kan ta bort redan befintliga rynkor men att hålla huden i god kondition hjälper i alla fall till att inte förvärra saken. Jag kommer att använda denna höst och vintertid men till våren och sommaren när solen förhoppningsvis visar sig får jag nog backa med denna då huden blir mer känslig då vi vistas mer i solen även om jag aldrig solar och alltid har hög spf på mig.
 
Varma hälsningar från Mona

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela