beautyboost.webblogg.se

Redness relief primer, dermalogica

Publicerad 2015-02-27 22:40:00 i Allmänt,

Nu fortsätter temat primer. Som ni vet sen tidigare så är min hud överdrivet känslig och rodnar lätt. En följd av detta är min foundation äts upp under dagen då speciellt på kinderna. Om jag inte blir röd och torr under dagen då vill säga men hur ofta sker det? Inte ofta kan jag säga. 
 
Därför krävs det extra mycket av en primer till mig. Den måste ge fukt, vara skyddande,  jämna ut hudtonen och givetvis göra så att foundationen sitter kvar. 
En spännande nyhet som nu släppts i handeln är från Dermalogica. Det är en primer ur dermalogica ultracalming serien och heter rednes relif primer och har ett spf 20!! Vilket jag kan tycka är lite konstigt att den inte är högre. Nu kan jag inte utvärdera denna ännu eftersom jag endast hunnit med att använda den två gånger men blev så glad när jag såg att den var riktad till just känslig hud.
 
 
 
 
Den är grön till färgen vilket neutraliserar det röda i huden men man blir inte grön av den. Härligt skön på huden med en silikonkänsla när den appliceras. Har inte känt att jag behövt återfukta mig extra under dagen och mina röda kinder lyser inte igenom. Den ska vara lugnade och stärkande med botaniska extrakt som innehåller naturligt gröna pigment som då dämpar rodnad. 
Kommer att återkomma med vad jag tycker om den om några veckor då jag hunnit testa den ordentligt. Jag hoppas att denna ska vara vår räddning när det gäller oss med känslig hud.
 
Varma kramar från Mona 

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela