beautyboost.webblogg.se

Påfyllning av ekologiska produkter

Publicerad 2015-03-31 21:02:57 i Allmänt,

Ett paket från Skincity med påfyllning av lite nödvändigheter låg på köksbordet när jag kom hem från hundutställningen. Trött som få efter ett hektiskt dygn på tur med hundarna som gav ett fint resultat. Vår vackra whippetvalp blev Best in show!!!! Det är skönhet på hög nivå :-D 

Men hur trött jag än var så nog orkade jag öppna paketet och njuta av dessa godingar ur den ekologiska världen. 
 
 
 
Maria Åkerbergs shower och bath oil är en riktigt bra duscholja. Jag duschar endast av överskottet av den och de gånger jag använder den så behöver jag inte använda bodylotion efteråt. 
 
Såhär beskrivs den på Skincity:
Shower & Bath Oil är en välgörande olja för kropp och själ. Helt fri från konserveringsmedel, kemiska emulgeringsmedel och alkohol. Oljan löser sig delvis i vatten. Lecitinet i Shower & Bath Oil kommer från Sojabönoljan och ger huden extra motståndskraft genom att fästa på huden och samtidigt tillföra fukt och fett. Lecitinet är också en emulgator för oljan och gör att oljan delvis löser sig i vatten. Eucalyptusoljan, utvunnen ur eucalyptusträdets blad, har en frisk doft och är antiseptisk.
 
En annan favorit som åter flyttar in är Neal's Yard bee lovely hand creme som också är ekologisk. Jag som har svårt för att känna mig kladdig tycker mycket om denna som är otroligt återfuktande och absorberas snabbt av huden. Bra storlek, perfekt att ha i handväskan eller på diskbänken, alltid nära till hands! Även små barn (från 3år) kan använda denna milda handkräm, Mitt barnbarn (Jennifers dotter) tycker också mycket om att smörja sig med bee lovely.
Den innehåller bla. Ekologisk honung och paranötsolja som är mycket återfuktande och läkande.
Ett extra plus! När du köper en produkt från Neal's Yard bee lovely serien hjälper du till att rädda våra utrotningshotade bin. Du blir "adoptivförälder till två bin för varje produkt" beskriver de själva detta bidrag. 
Både livsviktigt och kul tycker vi!
 
Varma hälsningar, Mona
 

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela