beautyboost.webblogg.se

Huden läker.

Publicerad 2015-01-31 12:27:06 i Allmänt,

 
Dessa två produkter är det som varit min räddning den här gången. Berättade om min känsliga hud i ett tidigare inlägg där jag tillslut fick en allergisk reaktion. Men nu är jag i stort sett i land med det projektet tack vare goda råd från en nyfunnen vän nämligen Hildes Closet. Fick även råd av hudvårdsterapeut på Babyface. 
Jag har tvättat mig med prover från Dermalogica ultracalming serien som de så snällt skickade mig kostnadsfritt från www.babyface.se för att sedan smörja in Dermalogicas ultracalming serum concentrate. Därefter blev det K Ceutic från Dermaceutic. Den sistnämnda var det som Hilde skickade upp till mig. Återigen tusen tack Hilde för din generositet. 
 
Tänkte bara lite kort berätta om produkterna. 
Dermalogica ultracalming serum concentrate kostar 519 kr för 40 ml hos www.babyface.se (de ligger helt klart bäst i priser) det är för en känslig och överansträngd hy som stärker hudbarriären och bygger upp hudens motståndskraft. Rodnad och irritation motverkas. Hjälper huden att bevara fukt. Flaskan ser inte mycket ut för världen men jag lovar att produkten gör det den ska. Jag riktigt kände hur det lugnande ned sig.
 
Dermaceutic K- Ceutic kostar på Babyface 414 kr.
Det är en reparationscreme som skyddar och ger huden näring. Svullnad och rodnad minimeras. Den skyddar även mot sol med ett SPF 50. 
Dess verkan är alltså lite förenklat 
-Antiödem och rodnad
-Återställer hudens skyddsbarriär
-Aktiverar reperationsprocessen 
-Förhindrar återkommande pigmentering 
-Dermatologiskt testat med noll irritation 
 
Dessa produkter kommer alltid att ha en plats i mitt skåp. De första dagarna fick jag smörja med x flera men nu räcker det med morgon och kväll. 
Skriv gärna och berätta om ni har tips på vad man gör innan det blir fullt så tokigt och vad ni gör när skadan är skedd.
 
Vid tangenterna Mona 

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela