beautyboost.webblogg.se

Nyheter på den ekologiska hudvårdsfronten!!

Publicerad 2015-09-22 20:52:43 i Allmänt,

Nyheten som jag tänker skriva om är ingen nyhet ute i handeln, men för mig är det en nyhet.
 
Jennifer kom hem från Kreta med väskan full av presenter :-)) sånt gillar jag starkt. Där blir det pluspoäng för sonens sambo ;-)
 
Några av produkterna som hon hade köpt med sig till svärmor var dessa godingar från estelle & thild.
 

Jag har aldrig haft några produkter från detta märke men har haft lite prover och gillat det jag känt på. Nu är jag inte så bevandrad i ekovärlden men det jag tycker har varit svårt att finna är produkter som arbetar aktivt anti- age men ändå vara milda. Finns såklart men sen ska jag gilla dem också och en sak som stör mig på många ekoprodukter är doften!!
 
Ja jag vet att en del älskar doften av neroli men det gör inte jag, kan inte med ord beskriva vad det är jag inte gillar med den doften, utan det är bara ett faktum. Jag är väldigt doftkänslig överlag, och för att det ska kännas rätt så måste jag gilla helheten.
 
Jag ska börja använda dessa nu innan de jag har är slut så att jag introducerar det sakta men säkert. Har endast använt det en dag och det var en ljuvlig känsla att applicera dem på huden.
 
Serumet beskrivs så här:
Ett effektivt anti-age-serum för spänstigare, ungdomligare hud. Det bioaktiva koncentratet revitaliserar, återfuktar och motverkar linjer och rynkor. Berikat med astaxantin från marina mikroalger, som bekämpar fria radikaler och motverkar UV-skador. Ökar kollagenproduktio- nen för en smidigare, jämnare hudton medan hyaluronsyra ökar fuktnivån och fyller ut linjer. Advanced Anti-Age,
Ekologiskt Certifierad
(texten från Kicks)
 
Dag krämen beskrivs så här:
Ett kraftfullt dagligt försvar med synliga resultat. Den bioaktiva dagcrèmen jobbar hårt med att minska ålderstecken, öka spänsten och hålla hudens fuktnivåer i schack. Astaxantin från marina mikroalger skyddar huden från fria radikaler och motverkar UV-skador. Återskapar hudens naturliga kollagen och stimulerar hudens mikrocirkulation. Upplev en omedelbart fastare, ungdomligare hudstruktur. Advanced Anti-Age, Ekologiskt Certifierad
(texten från Kicks)
 
Dessa finns bl a att köpa på Åhlens, Kicks och vissa Apotek.
 
Stort tack till världens bästa Jennifer som tänkte på sin svärmor.
 
Varma hälsningar från Mona

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela