beautyboost.webblogg.se

Hur bra var då M Picauts produkter ?

Publicerad 2015-10-30 15:47:12 i Allmänt,

 
Denna vecka har jag och min man legat däckade i förkylning, feber och halsont. Jag blir alltid så rastlös när jag är sjuk, ser allt och lite till på vad som borde göras här hemma men ändå så orkar jag knappt ta mig ur sängen till matbordet.  Så istället har jag läst mycket om olika produkter och dess ingredienser, alltid intressant att veta vad de innehåller och vad det har för verkan på huden och miljön. Inte alltid helt lätt att finna evidensbaserad information så man måste vara källkritisk.
 
Denna helg kommer jag att tända ljus för de viktiga människor som försvunnit ur mitt liv, vissa alldeles för tidigt. Jag tillhör den del som inte gillar att man  firar Halloween när det är alla helgons helg. Tycket mest det är ett affärsjippo och helgen förlorar sin värdighet. Jag ser inte de avlidna som spöken utan vill att helgen ska få vara lugn och fin med många ljus tända. Detta är min personliga åsikt och jag lägger inga värderingar i vad andra gör men för min del är helgen helig.
 
Nu till något mer lättsamt och flärdfullt. Den här tiden på året så brukar min hud alltid drabbas av en yttorrhet som inte går av för hackor, mina kinder lyser som stoppljus och de svider och kliar. I år har jag legat steget före min hud med att boosta den med fukt, fukt, fukt och åter fukt. Varannan natt har jag sovit med fuktmask och ett fuktgivande serum eller olja under. Och vet ni? MIN HUD ÄR INTE YTTORR OCH INGEN RODNAD!!!!!!!!!!!!
 
En nyhet för mig är M Picaut Preciours Oil och till området runt ögat M Picaut Preciours Eye Cream.
 

Denna olja är för alla hudtyper men speciellt bra för torr, kombinerad hy. Den är boostande, närande och arbetar Anti-Age. Den kallas även för serum vilket oljor gör men jag har både denna och annat serum. Kan aldrig blir för mycket åt mig.
 
Huden blir verkligen silkeslen och tack vare att den innehåller lipo-peptider ökar även hudens egen produktion av kollagen. (min bindvävssjukdom gör att jag lider brist på kollagen och då känns det som om detta måste vara bra för mig) men den teorin finns det ingen vetenskap i.
 
Denna olja använder jag nu varje natt under min nattkräm eller fuktmask oavsett märke på mask, då detta varierar.
Har jag känt mig stram på morgonen över kinderna dagtid så har jag använt den under dagkrämen och man blir absolut inte kladdig av den utan den absorberas fint av huden. Detta är den absolut bästa hudvårdsolja jag någonsin testat och det är ett gott betyg då min hud inte tillhör den mest lätta att finna fungerande hudvårdsprodukter till.
 
Vad är då oljans innehåll?
Ekologisk Havtornsextrakt som har en antiinflammatorisk och läkande verkan samt att den arbetar Anti-Age.
Peptider som består av kedjor av naturligt förekommande aminosyror som stimulerar produktionen av bl a kollagen och elastin.
Ekologisk Jojobaolja som har en unik sammansättning av fettsyror som snabbt går in i huden och binder fukten.
Ekologisk Aprikosolja En mild och mjukgörande olja som är rik på A-vitamin.
 
Sedan som ögonkräm har jag nu använt PreciousEye Cream.
 
Den är också för alla hudtyper och även män kan använda denna.
Jobbar Anti-Age och minskar fina linjer, mörka ringar under ögonen och ger mycket fukt.
Den innehåller då också (eko) Havtornsextrakt samt Hesperidin som är en bioflavonoid utvunnen ur citrusfrukter. Stärker kapillärerna (de små blodkärlen) tillsammans med olika peptider vilket leder till förbättrat lymfdränage och minskar uppkomsten av svullnader.
Extra stark E-vitamin som ger huden en vitaminboost.
 
Denna ögonkräm kommer jag tyvärr inte riktigt överens med då den smular sig när jag lägger Foundation eller concealer dagtid. Har verkligen försökt att ta så lite som möjligt och jag klappar försiktigt in den i huden och låter den torka men nej på mig fungerar den inte. Nattetid däremot är den perfekt och den är superskön på huden och man känner att den verkligen ger fukt och att den arbetar på spänsten. Så det får vara min nattögonkräm.
 
Gillar att dessa produkter är så pass effektiva trots att de är ekologiska, ibland kan jag tycka att ekologiska produkter inte är så effektiva som jag skulle önska men det facket tillhör inte dessa.
 
Sen som lite kuriosa så fick jag information i ett brev från Mette där hon skrev att deras fabrik ligger här i Mora!!! Så där kan man prata om närproducerad hudvård. Men kontoret är vad jag vet Askim.
 
Detta märke kan man köpa på www.hudoteket.se eller www.eleven.se och säkerligen på fler internetshoppar.
 
Hoppas att ni får en fin alla helgons helg.
Hälsningar från Mona
 
 

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela